menusearch
samaakilam.ir

سمعک داخل گوشی

به وب سایت رسمی کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک مرکزی ایلام خوش آمدید

(120)
(1)
سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی چیست ؟

سمعک CIC به کدام مدل از سمعکها گفته میشود ؟

 

 

 

به مدلهایی از سمعکها که تمام قطعات آن در داخل کانال گوش قرار میگیرد، سمعک داخل گوشی یا CIC گفته میشود.

در بیشتر موارد پوسته یا جلد بیرونی سمعک بر اساس قالبی که از گوش شخص کمشنوا تهیه میگردد، ساخته میشود.

افرادی که کانال گوش بازتری دارند، بهتر میتوانند از این مدل استفاده کنند.

پس از ثبت سفارش سمعک داخل گوشی ممکن است توسط متخصص شنوایی شناس یک قالب گیری اولیه از گوش بعمل آید، این قالب جهت ساخت پوسته سمعک به لابراتوار شرکت ارسال خواهد شد.

تمام قطعات سمعک داخل گوشی توسط شرکت مادر که عمدتا در اروپا یا آمریکا مستقر هستند، ساخته شده و فقط قرار گرفتن آن قطعات در داخل پوسته سمعک توسط لابراتوار تخصصی ایران انجام میشود.

حتما بخوانید: "سمعک از چه قطعاتی ساخته میشود ؟ "(کلیک کنید)

پس از اتمام مراحل ساخت سمعک داخل گوشی، سمعک جهت اعمال تنظیمات نزد شنوایی شناس فرستاده میشود، شنوایی شناس بر اساس وضعیت شنوایی کاربر و همچنین سن، جنسیت و سایر عوامل موثر، تنظیمات اولیه را اعمال میکند.

 

هشدار:سمعک داخل گوشی یک وسیله 100% شخصی است و بر اساس شکل گوش و وضعیت شنوایی کاربر سمعک ساخته و تنظیم شده است و چنانچه در گوش شخص دومی قرار بگیرد علاوه بر مشکلات بهداشتی که وجود خواهد داشت قطعا" با شکل گوش شخص دوم سازگاری ندارد و در بیشتر موارد باعث زخم، التهاب و بدنبال آن ایجاد عفونت در داخل کانال گوش خواهد شد. (به هیچ عنوان سمعک داخل گوشی شخص دیگیری را در کانال گوش خود وارد نکنید حتی جهت کنجکاوی یا تست صدای سمعک ...).

 

 

 

سمعک داخل گوشی هم مانند سایر سمعکها از محدودیت ها و مزایای خاص خود برخوردار هستند.

 

محدودیت های استفاده از سمعک داخل گوشی :

  • میزان آسیب شنوایی نباید از حد خاصی کمتر باشد

زمانی که سمعک یا هر چیز دیگری کانال گوش را مسدود کند صدای خود شخص در فرکانس های بم بیشتر تقویت میشود و در این حالت فرد صدای خود را بصورت غیرطبیعی میشنود.

در شمار زیادی از افرادی که فرکانس های بم آنها کمتر آسیب دیده است و یا میزان شنوایی در این ناحیه بصورت طبیعی باشد، شخص به محض شنیدن صدای سمعک از پیچیدن صدای خود در گوشش و به هم خوردن کیفیت صدای خود ناراضی خواهد بود و تا حدودی دقتش در هنگام گفتن مکالمات عادی کاهش پیدا میکند.( هرچند با تکنولوژی های جدید و پیشرفتهای صورت گرفته در سمعکها تا حدود زیادی به این محدودیت فائق آمدهایم و در بسیاری از افراد این محدودیت را نداریم ولی با این حال باز هم در کسانی که میزان شنواییشان در این محدوده کاملا طبیعی باشد، با مشکل روبرو میشویم.

اما در افرادی که آسیب شنوایی همه محدوده شنواییشان را در بر گرفته است و تمام فرکانسهای شنوایی دارای میزانی از آسیب هستن (مثلا حد اقل 25 دسی بل آسیب شنوایی در فرکانسهای بم را داشته باشند) بدلیل این که این افراد نمیتوانند تغیرات خفیف بوجود آمده در صدا را بشنوند و احساس کنند، فقط از مزایای خوب شنیدن توسط سمعک استفاده خواهند برد.

در این افراد ما میتوانیم بدون هیچ نگرانی سمعک داخل گوشی مناسب را برای شخص تجویز و تنظیم کنیم. این کاربران صدای سمعک را بصورت کاملا عادی میشنوند.

تشخیص و مشاوره در مورد این که چه نوع سمعکهایی میتواند مناسب شنوایی شما باشد در "کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک مرکزی ایلام"(کلیک کنید)بصورت تخصصی به شما توضیح داده خواهد شد.

 

  • میزان آسیب شنوایی نباید از حد خاصی بیشتر باشد

این گونه سمعکها هم بدلیل نزدیک بودن میکروفون و رسیور(بلندگوی سمعک) و قرار گرفتن هردو قسمت داخل مجرای شنوایی و هم بدلیل کوچک بودن قطعات و رسیور سمعک تا حد محدودی میتوانند صدا را بلندتر کنند و نمیتوان انتظار داشت صداها را در حد خیلی قدرتمند تقویت کنند، به همین دلیل کسانی که طرفدار استفاده از این نوع سمعکها هستند، نباید میزان آسیب شنواییشان از حدود خاصی فراتر رفته باشد (مثلا نباید درمحدوده شنوایی خود یشتر از 90 دسی بل آسیب شنوایی داشته باشند).

هرچند در نسلهای جدید سمعکها و به لطف تکنولوژی های جدید محدودیت های ما در تجویز سمعکهای داخل گوشی خیلی کمتر شده است اما در برخی از موارد همچنان نمیتوان از سمعک داخل گوشی استفاده نمود.

 

  • توصیه به عدم استفاده در کمشنوایانی که پرده گوش پاره دارند

به بیمارانی که پرده گوششان دچار پارگی شده است و به طور مکرر عفونت و ترشح مایع در گوششان اتفاق میافتد، توصیه میشود که تمایل خود را برای استفاده از سمعکها پشت گوشی بیشتر کنند، چون درصورتی که برایشان سمعک داخل گوشی تجویز شود، مجبور میشوند مراقبت و اقداماتی که باید جهت حفظ عملکرد مطلوب سمعک انجام گیرد را خیلی بیشتر انجام دهند.

 

خرید سمعک داخل گوشی در ایلام_محدودیتهای سمعک داخل گوشی

 

  • طول عمر کمتر باتری سمعک

تمام قطعات سمعک باید از سایز کوچک برخوردار باشدند تا امکان قرار گیری سمعک در داخل کانال گوش به خوبی فراهم شود، به همین دلیل باتری سمعکها نیز کوچکتر ساخته میشود و به تبع آن قدرت ذخیره نیروی باتری هم کمتر از سایر سمعکها است.

 

  • ظریف و کوچک بودن سمعک

سمعکهای داخل گوشی کوچکتر از بیشتر انواع سمعکها ساخته میشوند و به همین دلیل باز و بسته کردن درب کوچک باتری این سمعکها نیازمند دقت و تمرکز بیشتری نسبت به سایر مدلها است.

توصیه میشود در افراد سالخورده که توان انجام کارهای ظریف را ندارند و پرستار شخصی هم ندارند از سمعک پشت گوشی استفاده کنند.

حتما بخوانید: "سمعک پشت گوشی" (کلیک کنید)

 

  • تمام قطعات سمعک درون کانال گوش قرار دارند

و این باعث میشود رسیور و قطعات سمعک مستقیما در مقابل جرم گوش، عرق و رطوبت ناشی از فعالیت های روزمره قرار بگیرند و به همین دلیل نیازمند مراقبت بیشتری در مقایسه با سمعکهای پشت گوشی میباشند.

لذا کاربران این نوع از سمعک باید مرتبا در پایان هر روز سمعک خود را از داخل کانال گوش خارج کرده و با دستمال و برس مخصوص سمعک عرق و جرم موجود بر روی سمعک و بخصوص نوک رسیور داخلی سمعک را تمیز کنند.

بدلیل سهل انگاری و عدم تمیز کاری مرتب این نوع سمعک توسط کاربران درصد خراب شدن سمعکهای داخل گوشی به مراتب بیشتر از سمعکهایی است که در پشت گوش قرار میگیرند.

 

 

  • نداشتن میکروفوون جهت دار

بدلیل سایز کوچک سمعک و همچنین قرار گیری آن در داخل مجرای گوش در سمعکهای داخل گوشی تنها یک میکروفون قرار میگیرد و برعکس سمعکهای پشت گوشی نمیتوان از وجود چند میکروفون جهت دار بهره برد.

این ایراد را ممکن است هنگام مکالمه در محیطهای شلوغ بیشتر احساس کنید.

البته در تکنولوژی های بروز تر سمعک سعی شده است تا حدودی این ضعف کمرنگتر شود.

  • توصیه به عدم تجویز در کودکان و خردسالان

این نوع سمعک بر اساس قالب گوش فعلی شخص ساخته میشود و در کودکان و خردسالان که در حال رشد هستند، شکل کانال گوششان و به تبع آن شکل قالب گوش طی چند ماه تغیرات زیادی را خواهد داشت که استفاده از سمعکی که بر اساس قالب گوش چند ماه قبل ساخته شده را غیر ممکن میسازد و به همین دلیل در صورتی که این گونه سمعکها (آن هم با اصرار والدین و برخلاف نظر شنوایی شناس کودک) تجویز گردد لازم است هر چند ماه یک بار پوسته سمعک تعویض گردد.

ایراد این کار هم این است که اولا" طی مدتی که سمعک برای تغیر پوسته به لابراتوار شرکت ارسال میشود کودک از شنوایی مناسبی استفاده نمیکند، دوما" خانواده کودک مجبور میشوند هزینه اضافی و غیر ضروری را پرداخت کنند.

یک مورد دیگر که توصیه به عدم تجویز سمعک داخل گوشی برای خردسالان را تقویت میکند این است که بدلیل کوچک بودن سایز سمعک ممکن است خردسالان سمعک خود را براحتی گم کند یا قورت بدهد.

 

و اما مزایای سمعکها داخل گوشی که ممکن است تا حد زیادی محدودیت های آن را در نظرتان کمرنگ کند:

 

 

     

    • امکان خوابیدن با سمعک

    یکی دیگر از ویژگی های عالی این نوع سمعکها این است که چنانچه شرایطتان ایجاب کند حتی در هنگامی که خواب هستید یا چرت میزنید هم از شنوایی کامل برخوردار باشید میتوانید براحتی این سمعکها را در گوش قرار دهید

        »» توصیه: بجز در مواقع ضرورت و برای مدت زمان محدود، لطفا سمعک را به مدت 24 ساعت استفاده نکنید و حتما مدت زمانی را جهت استراحت سمعک و خارج شدن هوای مرطوب از داخل گوشتان اختصاص دهید.

        »»  نکته: دیگر مدلهای سمعک بدلیل قرار گیری در پشت گوش توصیه میشود به هیچ عنوان در هنگام خواب استفاده نشوند، چون ممکن است زمانی که سر خود را به یک سمت برمیگردانید سمعک بین گوش و سرتان قرار گیرد و باعث شکسن سمعک ویا زخمی شدن پشت گوشتان شود.

    • کیفیت بالای صدای سمعک

    بدلیل این که بلندگوی سمعک بسیار نزدیک به پرده گوش قرار دارد صدای سمعک بلافاصله بعد از تولید به به پرده گوش برخورد میکند و به دلیل عدم طی مسیر لوله سمعک احتمال تغیر و پایین آمدن کیفیت صدای سمعک خیلی کم میشود که این خود باعث میشود کیفیت اولیه و عالی صدا حفظ شود و شخص استفاده کننده از سمعک احساس خوشایند طبیعی شنیدن را تجربه کند.

     

    • حفظ ویژگی های آناتومی گوش و استفاده از تقویت های طبیعی لاله گوش

    لاله گوش انسان در هنگام جمع آوری صدا در فرکانسهای گفتاری مقداری تقویت اعمال میکند تا شخص بتواند گفتتار را با کیفیت تر دریافت کند.

    در حالتی که سمعک داخل مجرای گوش قرار دارد این امکان فراهم میشود که صدای وارد شده به گوش ابتدا به فرورفتگی ها و برامدگی های لاله گوش برخورد کند و بصورت کاملا طبیعی مقداری تقویت در فرکانسهای مهم گفتاری اعمال میشود و سپس صدا وارد میکروفون سمعک میشود.

     

    • مکان یابی بهتر جهتی که صدا از آن ایجاد میشود

    زمانی که شخصی شما را صدا میزند درحالی که او را نمیبینید مغز شما بصورت نامحسوس و با استفاده از مقایسه شدت صدا و زودتر شنیده شدن صدا توسط گوش نزدیکتر به منبع صدا، جهت آن را تشخیص میدهد.

    حال زمانی که از کمشنوایی رنج میبرید قطعا تشخیص جهت صدا برایتان سختتر شده است، شما میتوانید به کمک سمعکهای داخل گوشی بسیار نزدیک به حالت طبیعی این قدرت را به گوشها و مغز خود بازگردانید .( درکسانی که یک گوش بیشتر اسیب دیده باشد این مشکل بیشتر خود را نشان میدهد.)

    • اندازه کوچک سمعک و امکان دید خیلی کم سمعک داخل گوشی

    میتوان گفت یکی از مهمترین و وسوسه انگیزترین ویژگی های این سمعکها که دلیل اصلی بیشتر افراد برای استفاده از این نوع سمعکها هست، اندازه کوچک سمعک و امکان دید خیلی کم سمعکهای داخل گوشی است.

    بدلیل قرارگیری تمام قطعات سمعک در مجرای گوش احتمال دیده شدن آن توسط سایر افراد خیلی کم است و میتوانید بدون این که دیگران بفهمند مشکل کمشنوایی دارید و یا از سمعک استفاده میکنید براحتی مکالماتشان را دنبال کنید.

     

    سمعک داخل گوشی چیست سمعک در ایلام

     

    • قرارگیری راحت تر در گوش

    بدلیل کوچک بودن و یک تکه بودن سمعک، افرادی که از توان و دقت لازم برخوردار هستند میتوانند به راحتی سمعک را در گوش خود داخل و یا از گوش خود خارج کنند.

    دستگیره میله مانند پلاستیکی بر روی سمعک تعبیه شده تا هدایت و کنترل راحت سمعک حین وارد کردن و خارج کردن آن از گوش را امکانپذیر سازد.

     

    • افزایش اعتماد بنفس و تجربه بینظیر خوب شنیدن

    شما بدلیل این که میتوانید به خوبی مکالمات اطرافیان را بصورت واضح بشنوید، بسیار سرزنده تر و شاداب تر از حالت بدون سمعک خود را خواهید یافت و تمایلتان برای حضور در گفتو شنودهای جمع دوستان و خانواده بسیار بیشتر خواهد شد.

    و این حالت باعث میشود که اعتماد بنفس جالبی را تجربه کنید.

     

     

    شما عزیزان میتوانید جهت سفارش سمعک و استفاده از خدمات مشاوره و ارزیابی رایگان شنوایی بهمراه سفارش خود، با "09157546240"(کلیک کنید) هماهنگ بفرمایید. ( هماهنگی بصورت مکالمه ای و یا پیامکی امکانپذیر است ).

     

     

    سمعک چیست ؟ سمعک جگونه عمل میکند ؟ سمعک چگونه ساخته میشود ؟ نمایندگی ساخت انواع سمعک در استان ایلام

    انواع سمعک

    مراحل لازم برای تجویز سمعک کدامند ؟ چگونه باید سمعک سفارش داد ؟ چگونه باید سمعک خرید ؟ نمایندگی فروش سمعک در استان ایلام

    مراحل سفارش سمعک

    مزیت های استفاده از سمعک کدامند ؟ چرا باید از سمعک استفاده کرد ؟ مزایای استفاده مداوم از سمعک کدامند ؟

    مزایای استفاده از سمعک

    سمعک از چه قطعاتی تشکیل میشود ؟ اجزای سازنده سمعک کدامند ؟

    اجزای سمعک

    سمعک پشت گوشی چیست ؟ سمعک پشت گوشی چگونه عمل میکند ؟ سمعک پشت گوشی چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک پشت گوشی کدامند ؟ نمایندگی رسمی ساخت سمعک پشت گوشی در ایلام

    سمعک پشت گوشی چگونه عمل میکند ؟

    سمعک نامرئی پشت گوشی چیست ؟ سمعک نامرئی پشت گوشی جگونه عمل میکند ؟ سمعک نامرئی پشت گوشی چگونه ساخته میشود ؟ نمایندگی ساخت انواع سمعک نامرئی پشت گوشی در استان ایلام

    سمعک ریک

    سمعک کاملا نامرئی چیست ؟ سمعک 100 درصد نامرئی جگونه عمل میکند ؟ سمعک 100% نامرئی چگونه ساخته میشود ؟ نمایندگی ساخت انواع سمعک نامرئی در استان ایلام

    سمعک کاملا" نامرئی

    سمعک مخصوص کودکان چیست ؟ سمعک مخصوص کودکان چگونه عمل میکند ؟ سمعک مخصوص کودکان چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک مخصوص کودکان کدامند ؟ نمایندگی رسمی ساخت سمعک مخصوص کودکان در استان ایلام

    سمعک کودک

    سمعک استخوانی چیست ؟ سمعک استخوانی چگونه عمل میکند ؟ سمعک استخوانی چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک استخوانی کدامند ؟ نمایندگی رسمی ساخت سمعک استخوانی در ایلام    سمعک استخوانی عینکی !

    سمعک استخوانی ایلام

    لوازم جانبی سمعک کدامند؟ چگونه از لوازم جانبی سمعک استفاده کنیم ؟ چگونه مراقب سمعک خود باشیم ؟ روش کار با برس سمعک، دستمال سمعک و فیلتر سمعک کدام است ؟  معرفی نرم افزار جانبی کنترل کننده سمعک

    لوازم جانبی سمعک

    سمعک مترجم چیست ؟ سمعک مترجم چگونه عمل میکند ؟ سمعک مترجم چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک مترجم کدامند ؟

     

    سمعک مترجم

     

    معرفی سمعک، بهترین مدل سمعک، خرید اینترنتی سمعک

    سایت رسمی ایلام

     

    بهترین برند های سمعک برترین شرکت های ساخت سمعک معتبر ترین سمعک ها

     

    بهترین برند های سمعک

     

    بهترین قیمت سمعک مناسب ترین قیمت سمعک قیمت سمعک ارزش سمعک

     

    قیمت سمعک

     

    درباره گوش، درباره شنوایی، شنوایی چیست ؟ گوش چیست ؟ معرفی ساختار شنوایی، معرفی گوش، معرفی شنوایی

     

    انواع کمشنوایی

     

    معرفی تست های شنوایی، معرفی تست های گوش، تست های شنوایی کدامند ؟ انواع تست های شنوایی، تست گوش

     

    ارزیابی های شنوایی

     

    در باره کلینیک شنوایی و سمعک مرکزی ایلام، معرفی کلینیک شنوایی، معرفی کلینیک سمعک، معرفی ایلام

     

    کلینیک ایلام