menusearch
samaakilam.ir

سمعک پشت گوشی

به وب سایت رسمی کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک مرکزی ایلام خوش آمدید

(92)
(0)
سمعک پشت گوشی

سمعک پشت گوشی چیست ؟ Hearing Aid BTE

 

 

این مدل از سمعکها در پشت گوش کاربر قرار میگیرد، صدای سمعک از طریق تیوپ نازکی به داخل قالب و سپس به کانال گوش وارد میشود.

تمام قطعات این نوع سمعک در شرکت مادر (واقع در آمریکا یا اروپا ) ساخته و در همانجا در داخل بدنه سمعک قرار داده میشوند و بعبارتی از آن شرکت بصورت آکبند ارسال میشود.

در بیشتر موارد لایه نانو ضد آب یا مقاوم به آب هم در خود شرکت مادر بر روی این قطعات و بدنه سمعک اضافه مبشود تا احتمال خراب شدن سمعک پایین آید.

میتوان گفت تمام کسانی که نیازمند استفاده از سمعک هستند، براحتی میتوانند از این نوع سمعک استفاده کنند، این نوع از سمعکها پاسخگوی تمامی افرادیست که نیازمند استفاده از سمعک هستند (که البته در مواردی باید از مدلهای به روز تر و پیشترفته تر استفاده شود ).

 

چگونه سمعک پشت گوشی تجویز میشود ؟

جهت سفارش ساخت این نوع سمعک متخصص شنوایی ابتدا ارزیابی های دقیقی از میزان کاهش شنوایی شما انجام خواهد داد و سپس مشاوره لازم را ارائه میکند و شما میتوانید مدل سمعک خود را متناسب با بودجه ای که در نظر دارید سفارش دهید.

در مرحله بعدی شنوایی شناس قالبگیری و اندازه گیری های لازم از گوش شما را انجام خواهد داد.

و این قالب اولیه جهت ساخت قالب اصلی به لابراتوار شرکت ارسال میشود و بر اساس دستورات شنوایی شناس نوع و فرم قالب متناسب با مدل سمعک شما، در لابراتوار تخصصی شرکت ساخته میشود.

پس از ساخت قالب، سمعک بهمراه قالب نزد شنوایی شناس فرستاده میشود تا بر اساس نیازهای شنوایی شما، الگوی کمشنواییتان، محیط صوتی که در آن قرار دارید و همچنین سبک زندگی، تنظیمات تخصصی و دقیقی را اعمال کند.

پس از طی پروسه اعمال تنظیمات سمعک " در کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک ایلام " طی یک جلسه در فضایی آرام و بدون استرس آموزش کامل تمیز کاری، نگهداری و چگونگی استفاده از سمعک، به شما ارائه میشود.

 

حتما بخوانید: مراحل تجویز سمعک (کلیک کنید)

 

متخصص شنوای با صبر و حوصله کامل پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با سمعک و ... خواهد بود، پس شما باید بدون نگرانی تمامی سوالات خود را بپرسید و ابهامات خود را برطرف نمایید.

توجه داشته باشید که این تنظیمات، تنظیم اولیه سمعک بوده و ممکن است نیاز باشد بسته به شرایط شخصی زندگی شما و با توجه به درخواستها و نیازهای شنواییتان تغیرات تنظیمات در سمعک اعمال شود، برای این منظور شما باید پس از پایان هفته سوم استفاده از سمعک تمامی مشکلات و ناراحتی های ماندگار خود از سمعک را بنویسید و به شنوایی شناس ارائه کنید.

نکته: بسیاری از این ناراحتی ها با عادت کردن به صدای جدید سمعک بعد از سه هفته استفاده از سمعک برطرف خواهد شد و شما باید تنها آن ایراداتی که بعد از گذشت این مدت احساس میکنید، را گزارش کنید.

 

استفاده از سمعک پشت گوشی چه ایراداتی دارد ؟ محدودیت های سمعک های پشت گوشی کدامند ؟ معایب اسفاده از سمعک پشت گوشی ؟

  • عدم امکان قرارگیری بر روی لاله گوش (در موارد خاص )

در موارد بسیار نادری ممکن است فرد کم شنوا در اثر بیماری، تصادف یا علتهای مادر زادی لاله گوش خود را از دست داده باشد، در این گونه افراد چون نمیتوان سمعک را در پشت گوش آنها مهار کرد امکان استفاده از این نوع سمعک وجود ندارد.

در مواردی هم ممکن است شخص در پشت گوش خود زخمی داشته باشد که قرار گرفتن سمعک بر روی آن باعث ناراحتی وی شود، در این موارد هم باید استفاده از سمعک پشت گوشی آخرین اولویت ما باشد.

برای این گونه موارد بهتر است در صورت امکان از سمعک داخل گوشی یا سایر انواع سمعکها استفاده کرد.

و در صورتی که افت شنوایی بیمار به گونه ای هست که تنها انتخاب ممکن استفاده از سمعک پشت گوشی (BTE) باشد، باید ابتدا جهت انجام اقدامات درمانی یا جراحی های لازم ارجاع داده شود و سپس برای تجویز سمعک اقدام گردد.

 

  • سایز بزرگتر نسبت به سایر انواع سمعکها

بدلیل این که تمامی قطعات تشکیل دهنده سمعک در پشت گوش قرار دارند و همچنین باتری قویتر (بزرگتری) بر روی این سمعکها تعبیه میشود، سایز این سمعکها بزرگتر است و در پشت گوش نمایان هستند.

در مواردی که کاربر سمعک دارای موهای بلند بر روی گوش خود باشد، احتمال دیده شدن سمعک خیلی پایین خواهد بود.

 

  • عدم استفاده از تقویتهای طبیعی لاله گوش

لاله گوش انسان در هنگام جمع آوری صداها بر روی فرکانسهای گفتاری مقداری تقویت اعمال میکند تا شخص بتواند گفتار را با کیفیت تر دریافت کند، بدلیل این که میکروفون سمعکهای پشت گوش در پشت لاله گوش قرار گرفته اند، نمیتواند این تقویت اعمال شده را دریافت کند و صدای اطراف مستقیما به داخل میکروفون این سمعکها وارد میشود.

نکته: در تکنولوي های جدید بکار رفته در سمعک براحتی این ایراد از بین رفته است و با تنظیملاتی که در اختیار شنوایی شناس قرار دارد میتوان این کمبود را بگونه ای برطرف نمود که کاربر سمعک بیشترین لذت را از حس شنیدن خود تجربه کند.

  • دوتکه بودن سمعک

سمعک پشت گوشی معمولا از دو قسمت تشکیل میشود، یک قسمت که سمعک اصلی است و در بالا و پشت لاله گوش قرار میگیرد.

قسمت دیگر هم قالب گوش است که در داخل کانال گوش قرار دارد و این دو از طریق یک تیوپ نازک به هم متصل میشوند.

البته در مواردی هم میتوان قالب گوش را حذف کرد که آن هم به تصمیم شنوایی شناس و خواست بیمار بستگی دارد ...

 

 

  • حساسیت پوستی بیمار به برخی مواد ساخت قالب گوش

در موارد بسیار نادری ممکن است پوست داخل کانال گوش بیمار به برخی مواد تشکیل دهنده ساخت قالب گوش حساسیت نشان دهد و باعث ناراحتی شخص کمشنوا شود.

که در این موارد حتما باید جنس مواد بکار رفته در ساخت قالب، مواد سیلیکونی ضد حساسیت باشد.

درکلینیک تخصصی شنوایی و سمعک مرکزی ایلام برای تمام کسانی که سمعک پشت گوشی ساخته میشود از مواد سیلیکونی ضد حساسیت استفاده میکنیم تا اطمینان داشته باشیم که در هیچ موردی شاهد رخ دادن حساسیت و اذیت شدن کاربران سمعک هایمان نباشیم.

 

و اما مزیت های عالی سمعک های پشت گوشی که باعث میشوند بسیاری از افراد استفاده از این نوع سمعک را ترجیح دهند :

  • قدرت متناسب با نواع کمشنوایی

در سمعکهای پشت گوشی تقریبا برای همه افراد کمشنوا قدرت متناسب وجود دارد و حتی کسانی که افت شنوایی شدید و یا در مواردی افت شنوایی عمیق هم دارند براحتی میتوانند از این نوع سمعک ها استفاده کنند.

و بعبارتی پاسخگوی نیازهای شنوایی طیف وسیعی از کمشنوایان محترم است.

 

  • درصد خرابی کمتر سمعکهای پشت گوشی نسبت به بقیه انواع سمعکها

بدلیل این که تمام قطعات این سمعک در شرکت مادر (واقع در آمریکا یا اروپا) ساخته و همانجا در داخل پوسته سمعک قرار میگیرند، در بسیاری از موارد در آخرین مرحله تمام قطعات و بدنه خارجی سمعک توسط مواد نانو ضد آب نسبت به آب، گرد و غبار و رطوبت مقاوم میشوند و سمعک به صورت کاملا آکبند به ایران فرستاده میشود.

و همچنین بدلیل قرار گیری سمعک در پشت گوش وجود جرم، عفونت و رطوبت داخل کانال گوش کمترین تاثیر را در خراب شدن سمعک دارد.

به این دلایل کمترین احتمال خراب شدن سمعک متعلق به این خانواده بزرگ است.

 

  • طول عمر بیشتر باتری سمعک پشت گوشی

در سمعک های پشت گوشی بدلیل این که باتری با سایز بزرگتری استفاده میشود، قدرت بیشتری را در خود نگه میدارد و در نتیجه مدت زمان بیشتری سمعک فعال میماند.

 

  • قرار گیری دکمه کنترل کننده صدا برروی سمعک پشت گوشی برای راحتی بیشتر کاربر

تقریبا در همه سمعکهای پشت گوشی دکمه کنترل کننده صدا قرار دارد و کاربر سمعک میتواند به راحتی در مکانهایی که مایل است صدای سمعک خود را افزایش و یا کاهش دهد.

هرچند در سمعکهای داخل گوشی چنانچه کاربر وجود ولوم کنترل را ضروری بداند، امکان قرار دادن ولوم کنتر در سمعکهای داخل گوشی هم وجود دارد، ولی معمولا چون باعث افزایش سایز سمعک در داخل گوش میشود از اضافه کردن آن به سمعکهای داخل گوشی پرهیز میشود.

لازم به ذکر است که در سمعکهای هوشمند و تا حدودی سمعکهای دیجیتال صداهای محیطهای مختلف از پیش در نظر گرفته و تنظیمات متناسب بصورت پیشفرض در سمعک اعمال شده و نیازی نیست که کاربر سمعک بصورت دستی صدا را تغییر دهد و لی با این وجود قرار گیری این امکان در دسترس کاربر فراهم  شده است.

 

  • فیدبک کمتری در سمعکهای پشت گوشی وجود دارد

یکی از مشکلاتی که استفاده کننده گان از سمعک ممکن است با آن روبرو شوند رخ دادن فیدبک در سمعک است.

زمانی که صدای سمعک در هنگام ورود به داخل کانال گوش از لابه لای کانال گوش و پوسته قالب یا سمعک به بیرون نشت کند و دوباره وارد میکروفون سمعک دوباره تقویت شده و با قدرت بیشتری از سمعک خارج میشود، که این باعث بوجود آمدن صدای سوت مانند آزار دهنده ای میشود که به آن فیدبک سمعک گفته میشود. معمولا در سمعکهای قدیمی تر و یا سمعکهایی که مجبور هستند صدای قدرتمندتری تولید کنند احتمال رخ دادن فیدبک بالاتر است.

در سمعکهای پشت گوش بدلیل این که قالب و خروجی صدا در داخل کانال گوش قرار دارد و میکروفون سمعک در پشت گوش قرار دارد، تا حدودی از کانال گوش دورتر است کمترین احتمال رخ دادن فیدبک را در این نوع سمعک شاهد هستیم.

البته تکنولوژی های جدید بکار رفته در انواع مدلهای سمعکها باعث شده است که نگرانی ما در مورد رخ دادن فیدبک بسیار کمتر از قبل باشد.

در کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک مرکزی ایلام با هر نوع کمشنوایی سمعک متناسب تجویز میگردد و با قالبگیری تخصصی و حرفه ای 100% اطمینان ایجاد میشود که شاهد هیچ گونه فیدبکی در سمعکها نخواهیم بود.

  • سیستمهای وایرلس موجود در سمعکهای پشت گوشی

در سمعک پشت گوشی بدلیل این که از نظر سایز سمعک با محدودیت کمتری مواجه هستیم میتوان بیشترین قابلیت ها را با هزینه کمتر به سمعک های پشت گوشی اضافه کرد.

در برخی موارد در مدلهای رده پایینتر سمعک داخل گوشی دارای سیستم وایرلس و ارتباط بلوتوثی نیست ولی در همان مدل و با هزینه برابر میتوانیم از سمعک پشت گوشی دارای ارتباط بلوتوثی و وایرلس استفاده کنیم.

 

  • بزرگ بودن و کاربری راحت سمعک پشت گوشی

همان طور که میدانیم بزرگسالانی که از توان بالا جهت انجام دادن کارهای ظریف ( تعویض باتری و تمیز کردن سمعک ) برخوردار نیستند، نمیتوانند براحتی از سمعکهای داخل گوشی با سایز کوچک سمعک و باتری استفاده کنند.

سمعکهای پشت گوشی بدلیل بزرگتر بودن سایز سمعک و باتری و ... در بین داینچگونه افراد محبوبیت بیشتری دارند و کاربران این سمعکها براحتی میتوانند از سمعک خود استفاده کنند و تمام کارهای لازم را مستقل انجام دهند.

توصیه : چنانچه سن شخص کمشنوا بالا باشد و از لحاظ دیده شدن سمعک زیاد حساس نیستند حتما از نوع پشت گوشی استفاده شود (مگر در مواردی که شنوایی شناس اجازه ندهد).

 

  • کیفیت ماندگار تر را در سمعک های پشت گوشی تجربه خواهید کرد

مهمتری عواملی که باعث افت کیفیت صدای سمعک میشوند عرق، جرم گوش و رطوبت موجود در کانال گوش است که به داخل مدارات سمعک نفوذ میکند.

در سمعکهای پشت گوشی بدلیل قرار گرفتن بدنه سمعک ( که مدارات اصلی را در خود جای داده است ) در پشت گوش، احتمال نفوذ رطوبت، جرم گوش و عرق کانال گوش به داخل مدارات سمعک بسیار پایین است و کاربر سمعک میتواند مدت زمان طولانی تری از صدای با کیفیت عالی سمعک خود لذت ببرد.

 

  • نیاز کمتر به تمیز کردن

در برخی موارد بنا به دلایلی شخص استفاده کننده از سمعک نمیتواند وقت زیادی را صرف تمیز کردن سمعک خود کند و یا توانایی انجام این کار را ندارد.

در سمعک پشت گوشی تمهیدات لازم برای استفاده مطمئن اینگونه افراد از سمعک را فراهم کرده است و نیاز به تمیز کردن کمتر سمعک پشت گوشی امتیاز مثبتی است که خیلی از افراد را به استفاده از آن ترغیب میکند.

 

  • در سمعکهای پشت گوشی تعداد میکروفونهای بیشتری قرار دارند

در سمعکهای پشت گوشی در مواردی 2، 3 یا چند میکروفون به کار گرفته میشوند و باعث میشود سمعک از ورودی دقیق تری از صدا برخوردار باشد و صداها را با کیفیت عالی تری دریافت کند.

و همچنین در سمعکهای پشت گوشی میکروفون های دایرکشنال (جهت دار) کار گذاشته شده است و به این صورت کنترل گرهای سمعک صدا ها را از جهت های مختلف با کیفیت های متفاوت دریافت میکند و این باعث دقت بیشتر بر صداهای گوینده در جهت های خاص میشود.

نکته: از سال 2018 به بعد برخی شرکت ها در ساخت جدید ترین سمعکهای خود از پلتفرم های بسیار قدرتمند و سرعتی استفاده کرده اند، که براحتی تمام صدا ها را در تمام جهت ها با دقت بسیار بالایی تشخیص داده و درک خواهید کرد.

 

  • زاپاس ارزان قیمت

در سمعکهای پشت گوشی از قالب گوش استفاده میشود و چنانچه قالب گوش شما فرسوده یا گم شود میتوانید به راحتی با کمترین هزینه قالب جدید دریافت کنید.

در سایر گروه های سمعکها اگر لازم شود رسیور مولد(نوعی قالب سمعک) و یا پوسته سمعک تعویض شود، لازم است سمعک شما به مدت چند روز به لابراتوار شرکت ارسال شود و ممکن است پس از مدت زمان گارانتی مستلزم پرداخت هزینه شوید.

 

  • رزو گین بیشتر ( توانایی تقویت سمعک با محدودیت کمتری روبرو میشود )

در برخی از انواع کم شنوایی میزان افت شنوایی شخص طی گذشت زمان بیشتر خواهد شد و در این نوع افراد باید سمعکی تجویز شود که بتواند بهره رزرو داشته باشد و در صورت نیاز بتوان با افزایش قدرت تنظیمات سمعک صدا را افزایش داد، ولی در سایر انواع سمعکها تا حدود خاصی میتوان شدت صدا را بلند تر کرد.

در سمعک های پشت گوشی گزینه های انتخاب بسیار زیادی در دسترس متخصص شنوایی وجود دارد تا قدرت سمعک را متناسب با نوع کمشنوایی بیمار تجویز کند و خیال کاربر سمعک از بابت قدرت تقویت سمعک کاملا راحت باشد.

 

  • قویترین سمعک دنیا متعلق به این خانواده است

همچنان که گفته شد قویترین سمعکهای موجود در دنیا متعلق به خانواده سمعکهای پشت گوشی میباشند.

 

  • کاربری راحت تر و با دوام تر برای استفاده کودکان

در کودکان بدلیل رعایت نکردن کامل شرایط مناسب احتمال خراب شدن سمعک بیشتر است.

بدلیل جنب و جوش زیاد کودکان باید سمعکی در گوششان قرار گیرد که براحتی از کانال گوشش بیرون نیاید و در برابر ضربات مستقیم مقاوم تر باشد.

در کودکان بدلیل این که کانال گوششان در حال رشد کردن است مدام شکل قالب گوششان تغیر کرده و به تبع آن باید چند ماه یکبار قالب جدید از گوش گرفته و ساخته شود.

در انتخاب سمعک مناسب برای کودکان نکاتی بسیار مهمی وجود دارد که به صورت تخصصی تر و مفصل تر در بخش " سمعک مخصوص کودکان " ( کلیک کنید ) توضیح داده شده است.

در کودکانی که دچار کمشنوایی میباشند معمولا خانواده مجبور هستند هزینه های جانبی دیگر مانند هزینه های کلاسهای آموزشی، سرویس مدارس و ... را پرداخت نمایند به همین علت باید صرفه جویی در هزینه تعمیرات و نگه داری از سمعک کودک را مد نظر قرار داده شود.

بهترین سمعک مناسب برای کودکان سمعکهای پشت گوشی است که هزینه های جانبی بسیار کمتری دارد و در عین حال بالاترین مقاومت را در بین سمعکها دارا است.

 

انواع سمعک پشت گوشی

با توجه به قدرت خروجی سمعکهای پشت گوشی سایز سمعک نیز متغیر است

 

  • سمعکهای پشت گوشی کوچک ( mini BTE ) :

این نوع سمعکها کوچکترین سمعکهای پشت گوشی هستند که از طریق تیوپ بسیار باریکی صدا را به کانال گوش انتقال میدهد.

سمعک پشت گوشی کوچک معمولا قدرت محدودی دارد و مناسب برای استفاده در افرادی است که از کمشنوایی ملایم تا متوسط رنج میبرند.

 

  • سمعکهای پشت گوشی استاندارد BTE

سمعکهای پشت گوشی استاندارد در سایز متوسط ساخته میشوند و از قدرت نسبتا خوبی برخوردار هستند و اندازه آنها در پشت گوش مقداری بزرگتر از سمعکهای کوچک پشت گوشی است.

میتوان این نوع سمعک را با تیوپ بسیار نازک و یا با قالب گوش متناسب با شرایط کاربر تجویز کرد.

سمعک پشت گوشی معمولی کمشنوایی های در حد متوسط تا شدید را براحتی پوشش میدهد.

 

 

سمعکهای پشت گوشی قدرتمند سوپر پاور و اولتر اپاور

بزرگترین عضو خانواده سمعکهای پشت گوشی، سمعکهای سوپر پاور و اولترا پاور هستند.

در ساخت این نوع سمعکها اولویت ما تولید صدای با قدرت بالا و  کیفیت عالی صدای سمعک است، که لازمه این امر استفاده از قطعات داخلی با سایز بزرگتر بوده و بدیهی است که سایز کلی سمعک نیز متناسب با قدرت سمعک افزایش خواهد یافت.

هرچند در تولیدات جدید اکثر کمپانی های سازنده سمعکهای قدرتمند، به کمک تکنولوژی های نوین سایز سمعکهای قدرتمند در مقایسه با گذشته بسیار کوچکتر شده است ولی همچنان سمعکهای قدرتمند بزرگترین نوع سمعکهای موجود در بین تجهیزات کمک شنوایی میباشند.

 

 

 

شما عزیزان با مراجعه به " کلینیک تخصصی شنوایی و سمعک مرکزی ایلام " با حضور متخصص گوش،حلق و بینی و شنوایی شناسی میتوانید درمان ایمنی را تجربه کرده و از شنیدن صدای سمعک خود در نهایت اطمینان و آرامش از لحظات زندگیتان لذت ببرید.

همچنین میتوانید جهت سفارش سمعک و استفاده از خدمات مشاوره و ارزیابی شنوایی رایگان بهمراه سفارش خود، با "شماره تماس کلینیک"( 09157546240) هماهنگ بفرمایید. ( هماهنگی بصورت تماس صوتی و پیامکی امکانپذیر است).


سایت رسمی ایلام

سمعک چیست ؟ سمعک جگونه عمل میکند ؟ سمعک چگونه ساخته میشود ؟ نمایندگی ساخت انواع سمعک در استان ایلام

انواع سمعک

مراحل لازم برای تجویز سمعک کدامند ؟ چگونه باید سمعک سفارش داد ؟ چگونه باید سمعک خرید ؟ نمایندگی فروش سمعک در استان ایلام

مراحل سفارش سمعک

مزیت های استفاده از سمعک کدامند ؟ چرا باید از سمعک استفاده کرد ؟ مزایای استفاده مداوم از سمعک کدامند ؟

مزایای استفاده از سمعک

سمعک از چه قطعاتی تشکیل میشود ؟ اجزای سازنده سمعک کدامند ؟

اجزای سمعک

سمعک داخل گوشی چیست؟ سمعک داخل گوشی چگونه کار میکند؟ سمعک داخل گوشی چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک داخل گوشی کدامند؟  نمایندگی رسمی ساخت سمعک داخل گوشی در ایلام

سمعک داخل گوشی چیست ؟

سمعک نامرئی پشت گوشی چیست ؟ سمعک نامرئی پشت گوشی جگونه عمل میکند ؟ سمعک نامرئی پشت گوشی چگونه ساخته میشود ؟ نمایندگی ساخت انواع سمعک نامرئی پشت گوشی در استان ایلام

سمعک ریک

سمعک کاملا نامرئی چیست ؟ سمعک 100 درصد نامرئی جگونه عمل میکند ؟ سمعک 100% نامرئی چگونه ساخته میشود ؟ نمایندگی ساخت انواع سمعک نامرئی در استان ایلام

سمعک کاملا" نامرئی

سمعک مخصوص کودکان چیست ؟ سمعک مخصوص کودکان چگونه عمل میکند ؟ سمعک مخصوص کودکان چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک مخصوص کودکان کدامند ؟ نمایندگی رسمی ساخت سمعک مخصوص کودکان در استان ایلام

سمعک کودک

سمعک استخوانی چیست ؟ سمعک استخوانی چگونه عمل میکند ؟ سمعک استخوانی چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک استخوانی کدامند ؟ نمایندگی رسمی ساخت سمعک استخوانی در ایلام    سمعک استخوانی عینکی !

سمعک استخوانی ایلام

لوازم جانبی سمعک کدامند؟ چگونه از لوازم جانبی سمعک استفاده کنیم ؟ چگونه مراقب سمعک خود باشیم ؟ روش کار با برس سمعک، دستمال سمعک و فیلتر سمعک کدام است ؟  معرفی نرم افزار جانبی کنترل کننده سمعک

لوازم جانبی سمعک

سمعک مترجم چیست ؟ سمعک مترجم چگونه عمل میکند ؟ سمعک مترجم چگونه ساخته میشود ؟ معایب و مزایای سمعک مترجم کدامند ؟

 

سمعک مترجم

 

معرفی سمعک، بهترین مدل سمعک، خرید اینترنتی سمعک

 

سایت رسمی ایلام

 

بهترین برند های سمعک برترین شرکت های ساخت سمعک معتبر ترین سمعک ها

 

بهترین برند های سمعک

 

بهترین قیمت سمعک مناسب ترین قیمت سمعک قیمت سمعک ارزش سمعک

 

قیمت سمعک

 

درباره گوش، درباره شنوایی، شنوایی چیست ؟ گوش چیست ؟ معرفی ساختار شنوایی، معرفی گوش، معرفی شنوایی

انواع کمشنوایی

 

معرفی تست های شنوایی، معرفی تست های گوش، تست های شنوایی کدامند ؟ انواع تست های شنوایی، تست گوش

 

ارزیابی های شنوایی

 

در باره کلینیک شنوایی و سمعک مرکزی ایلام، معرفی کلینیک شنوایی، معرفی کلینیک سمعک، معرفی ایلام

 

کلینیک ایلام